maandag 6 februari 2012

Rob de Coole, 6 feb 2012

Een opmerking van Dolph Kohnstamm indachtig dat een blog als dit het gevaar kent dat het voorrnamelijk aardige reacties bevat omdat de kritische lezers doorgaans geen reactie opsturen, bij deze een kritische noot van Rob de Coole, die mij vandaag een lange mail stuurde waarin hij zijn teleurstelling over de biografie onder woorden heeft gebracht.
Omdat De Coole zijn reactie (inderdaad) niet als een bijdrage voor dit blog heeft opgestuurd vat ik zijn voornaamste bezwaren kort samen.
Ten eerste vindt hij dat de 'pedagogische periode' bij Langeveld (ca de jaren 65-72) niet tot zijn recht is geomen en ten tweede keurt hij de toon in het boek af, die hem hier en daar badinerend voorkomt en in het algemeen te negatief is. Ten slotte geeft de biografie naar zijn idee geen waardig historische beeld van de veelzijdigheid van Langeveld.
Lezers van dit blog worden van harte opgeroepen hierop te reageren. Ik ben als schrijver zeer benieuwd naar uw reactie, maar ik kan me voorstllen dat u als lezer ook benieuwd bent naar de reacties van medelezers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten